Tuesday, May 4, 2010

tolonglah faham

alkisahnya berlaku pada petang 2 Mei yang lalu, apabila saya dengan julung-julung kalinya bermurah hati untuk menjolikan duit sebanyak RM 3.00 untuk membeli air botol besar 100-plus setelah digoda oleh dua dara cari jodoh,cik abe dan cik zukha.

dorang meminta jasa baik saya untuk tolong dorang belikan air botol besar revive sorang satu.saya pun dengan baik hatinya,memberikan jasa saya kepada mereka agar mereka dapat membalas jasa saya itu di hari muka walaupun sebenarnya balasan pahala dari Allah itu sesungguhnya lebih besar dari segala-galanya.

so,saya pun pikir.pe salahnya saya rembat satu gak.

setelah penat tawaf kedai runcit desanika yang berhampiran dengan shell itu beberapa kali, maka barulah saya dapat jumpa berbotol-botol air botol. (sebab time tu tetiba abah saya telepon,maka saya tidaklah dapat menumpukan sepenuh perhatian saya terhadap proses pencarian botol-botol air botol yang besar-besar itu).

terus saya amek bawak dorang gi kaunter sambil otak saya pikir,mesti orang sekeliling saya yang tengok saya kelam kabut bawak botol air besar yang berbotol-botol tu sambil bergayut, pikir:budak ni tak de mase len da ke nak bergayut?

selepas berjaya membayar dorang,saya pun balik berdriverkan layona akiko.

sampai flatlet,saya pun mensejukkan badan botol itu kat dalam peti ais.almaklumlah,sekarang kan global warming

saya punye lah berjimat minum air 100-plus tuh sikit-sikit je,nak bagi air tu abeh lambat.

tup-tup,lepas kelas en hukil petang tadi,dengan tangan penuh ngan langsir,tekak yang dah kering kontang,cik zukha beri saya satu berita yang paling gembira dalam hidup saya:cdot,air 100-plus ko da hilang..

saya:owh,ye ke?'gembiranya' sayyyeeerrrr~~

AIR 100-PLUS PON DE ORG NAK CURIK KE?

tolonglah paham..

hari ni memang ari pencuri kot..

makanan layona akiko kat dalam peti ais ngan selipar kak cma pon ghaib

dunia....

2 comments: